Follow by Email

Isnin, 14 Januari 2013

Harap Shuhadah faham..

"‎"Jika awak nak tahu apa yang awak dah buat pada MASA LALU, awak LIHATLAH apa keadaan awak sekarang ni.."

Tapi..

"Jika awak nak tahu apa yang terjadi pada MASA AKAN DATANG, awak LIHATLAH apa yang awak sedang buat sekarang.."

Great Women

"
Si anak memberikan sehelai kertas kepada si ibu,

1) Tolong pergi kedai: RM4
2) Tolong jaga adik : RM4
3) Tolong buang sampah : RM1
4) Tolong kemas bilik : RM2
5) Tolong siram bunga : RM3
6) Tolong sapu sampah : RM3
Jumlah : RM17

Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar di mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan
minum,pakaian,dan keperluanmu - PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku : PERCUMA.

Si anak menitiskan air mata lantas memeluk ibunya.Apa pun yg kita buat tidak akan mampu membalas jasa ibu kita...

The Great Women in our Life...LIKE & COMMENT : SAYA SAYANG IBU ♥
"

Sabtu, 5 Januari 2013

Hakikat ku terima setelah Terlerai...

Kanan dan kiri Cuba berlari Masih ku dihujani Tomah dan caci atas putusnya ikatan ini..
Jangan sekali Aku diletak ke bawah Hanya kerana jalan Hidup yang susah..
Tak siapa antara Kita di dunia Memilih jalan hidup Yang derita..
kiniku sering dipersenda Dan sering dikecewa
Oleh hati mereka Yang tahu hubungan kita dulu..
Ingin ku mengecap bahagia Padamu kasih yang menjanjikan setia
Namun belum sempat ku merasa Mimpi yang di bina
Hati mudah berdarah tanpa sebab...
Terhempas lagi Ku sekian kali Luka yang Menguji diri..
Namun begitu Aku Terpaksa tabahkan semangat kerana itu yang kau mahu.
adakah kau akan merawatnya kembali...


Shuhadah....

Seketika...

Dalam air tenang Arus menyusur damai Sesekali embun yang menitis memecah Di mana percikkannya di mata Lalu ku sentuh Basahnya kejernihan Dalam hati sunyi Bagai hening pagi Tiada beza lagi kedukaan iniAndai nilai setia tiada Bagaimana pula nantinya Di dalam istana,Serikah warnanyaRetak kasih ini Berlimpahan rona luka Telah pun kita simpan Tak sedikit sejarah percintaanPuncak kasih kita Rendangnya seketika,Bagai cerita Satu mimpi episod cinta Terpaksa aku redha Walaupun dalam nyata....

Bingkisan Hatiku...

Ku terasa kesyahduan Menyelimut malamku sepi..
Ku menanti kehadiranmu..
Kau janji-janjikan Satu masa dulu..
Hanya kau kasih Kau kukasihi
Kata-kata yang dilafazkan Mengikat jiwa dan cinta
Hingga tak termimpi Pengganti yang lain..
Biar ku dicengkam gelisah Dibuai rindu yang mendalam
Resah mendamba belaianmu Yang teramat kudahaga..
Kumasih lagi setia Biarpun takdir mencabar
Kita terpisah..
Kumasih lagi di sini Berpegang teguh kalimah cinta..
Ku bisikan dalam tangisan Yang gugur berderai ke bumi
Menjadi bingkisan ku yang akhir Untuk bekalan jalanmu
Mencari mahkota Menghiasi pelamin mu...

Semoga Shuhadah bahagia tanpa shah di sisi..

Jumaat, 4 Januari 2013

Khamis, 3 Januari 2013

Coretan Hati Ku untuk Shuhadah...

Bagai nak ku lontarkan diriku ini Jauh dari lubuk hatiku..
Tapi tak tergamak hati kecilku ini Untukku memisahkannya..
Engkau bukan boneka Ataupun perhiasan Yang semudah nak ku singkirkan..
Aku jua insan yang punya perasaan Diri ini tak sekejam Apa yang kau sangkakan..

Dalam keretakan cinta Akhirnya terbelah jua akhirnya.. 

Tetapi engkau tetap Di jendela kenanganku..

Kini kau bukan milikku lagi Tak mungkin dapat Ku sunting tangkainy..
Apa lagi nak ku cium harumannya
Aku kini bak kumbang Yang berterbangan
Antara kuntuman yang berkembangan
Mencari nurbisa penawar dukaSukar nak ku kikis Bayangan rindu ini Menjengah di jendelaku
Puas ku mengusirnya
Tapi tak berupaya
Diriku semakin tersiksa


Kenapa la shuhadah buat Keputusan untuk Putus.....

Terlerai Impian...

Terpaku aku ketika ini bila wajahmu tersergam indah di kamar hatiku..
mengapakah dirimu menjelma di kala hati ku kesepian..
maafkan kasih kiranya aku mengenang kembali kisah cinta antara kita yg lalu sekian lama..
biar berkali cuba melupakan tetapi sia2..
Ku teruskan perjalanan ini biar pun sebak bertakhta di hati..
andai kau bahagia lupakah kau pada ku yg terluka..
Indahnya ketika kita berdua memadu kasih..mesranya...
tiada ku sangka dia disebalik takdir cintamu berubah..
tinggal lah aku bergelombang kerana rindu dendam padamu kasih..
andai dirimu di depan mataku ingin ku rangkulmu agar terlepas rinduku...


Shah Tetap tunggu shuhadah....

Rabu, 2 Januari 2013

Hanya mampu ku melihat kecurangan kata2 dulu...
Sedang aku anggapanmu menyusahkan untuk meraih kasih sayangmu...
Terlontar di halaman rindu..
Impianmu hanyalah masa dulu untuk menikmati segala,
mungkin kini dirimu bahagia...
Walaupun aku dipersia dari kaca perhiasanmu akan ku mengorak kuntuman bunga seluruh taman hatimu moga rindu bila kejauhan..
Andainya dapat ku lari jauhku pergi membawa diri 
hakikatnya langkah ku terkunci antara kasih dan juga budi..
Walau sudah kutahu kau menjauhi hidup denganku..
Seandainya dapat kau selam sambil mentafsir tasik hatiku
cuma tenang di permukaan tapi di dasarnya bergelora...
persoalan demi persoalan membelenggu akal dan fikiran..
tidak ku temu jawapannya..
Aku bagaikan pertaruhan bagimu
pada yang menyaksikan jauh manakah kita bertahan..
Jikaku silap pastinya dipandang hina..
Terlalu banyak halangaN kau lakukan untukku
aku pn tidak tahu apa yang ingin kau tunjukkan...
Dan andainya hajatku tak kesampaian
tanah dan badan pasti berkecai terkubur harapan di liang cinta
kasih ini disemadikan...

Mawar Terkulai Sepi

Semenjak aku kehilanganmu Sekitar maya ku berubah
Tiada lagi halusnya kidungmu Yang ketika dulu KAu lakukan untukku...
Sepi mencengkam Resah berpanjangan
Wajahmu bermain di ingatan
Yang tinggal kini Airmata cinta telah membasahi kolam hatiku..
Pasti kau di saat ini Berselindung di balik wajahmu
Aku tak lagi kau hiraukan Terlontar jauh dari hatimu
Bagaikan mawar terkulai sepi Tak lagi bererti
Mengimbas kenangan di masa silam 
Aku terkenangkan janjimu
Tiada lagi kesempatan untukku 
Memilikimu seperti dulu...

Norshuhadah...

Kepastian yang ku nanti..

Di mana cahaya yang sebenar Yang terang tika gelita..

Di manakah bersembunyi Mungkinkah ia kan kekal

Menyinar bagai mentari Sinaran cahaya hatiku..


Di jari pena menari 
Kucoret kata puisi indah Dihiasi langit 

malam Dan bintang sepi

Mungkinkah kan kembali Masih sangsi tiada pasti...

Jawapanmu...

Api yang menjadi bara..Bara menjadi debu
Mawar indah yang setangkai Layu dan berguguran
Begitulah ibarat cinta Terjalin sementara
Madu tak sempat ku rasa manisnya Pahit berganti
Terpaksa ku telan jua... 
Aku bagaikan tawanan Di dalam perang rindu
Asyik menjadi derita Cinta tak sudahan
Bahagianya diri mu tanpaku Disisi Menambah luka dia hati ku
Senyuman mu singkirkan ku Bagaikan sembilu Menusuk di jiwa ku
Hati ku sakit tak tertahan.. 
Kasih sudahnya begini Kisah cinta yang sejati..
Ke manakah hala Yang akan ku bawa..
Pahit luka seribu rindu 
aku yang menanti Setia ku menunggu
Tapi tiada Jawapannya..... 

Selasa, 1 Januari 2013

Kenapa dulu perlu rapat..diberi layanan..diberi masa...diberi kasih klu untuk menjarakkn skrg..klu untuk x dilayan skrg...klu untuk disisihkn skrg...??????

Rabu, 17 Oktober 2012

Bila nak masuk Masjid ???


Bila kahwin masuk NONA , bila cerai masuk MELODI , bila gossip masuk PROPAGANZA , bila anak-2 buat jahat masuk 999 , mak bapak tinggal dekat kampung masuk BERSAMAMU .

#FAKTA putus cinta masuk FACEBOOK , putus kawan masuk TWITTER , putus harapan masuk YOUTUBE. banyak masalah,nape tak masuk MASJID???


Renung renungkan....

Khamis, 27 September 2012

Car Brand Meaning...

BMW : Brings Me Women
LEXUS : Luxury EXports to United States
FORD : For Only Romantic Drivers
HYUNDAI : Hope You Understand Nothing's Drivable And Inexpensive
VOLVO : Very Odd Looking Vehicular Object
PORSCHE : Proof Of Rich Spoiled Children Having Everything
KIA : Kills In Accidents
TOYOTA : The One You Only Trust Always
NISSAN : Nothing Inexpensive So Spend Another Ninehunderd..
PROTON : Powerwindow Rosak Oooh Tidaaakkk Ohhhh Noooooo!

Jauhi Mengumpat...

 BERZINA Tuhan ampun jika bertaubat. MENGUMPAT Tuhan tak ampun melainkan jumpa orang yang diumpat minta halal :')